~ Marmercake suikervrij

Sinterklaas is het land weer uit en het is tijd voor kerst!
Een moeilijke periode met veel lekker eten.
Het suikervrij eten gaat de ene keer beter als de andere keer.
Gelukkig hou ik het nog steeds goed vol.

Over het afvallen gesproken, ik ben er nog steeds van overtuigd dat het 80 % aan
je voeding ligt en 20% aan je lichaamsbeweging.
Ik sport elke zondag ochtend anderhalf uur tot twee uur in de sportschool.
Door mijn opleiding heb ik niet zoveel tijd meer om vaker te sporten, gelukkig loop ik stage in een verzorgingshuis waardoor ik constant loop en dingen doe.
-
Oh ja, ik heb een nieuw recept voor jullie!
Dit recept is vrij van geraffineerde suikers ( slechte suikers ). In het recept wordt wel boter gebruikt. Dit recept is een iets minder healthy recept maar voor één keer mag het!

Ingrediënten:

- 200 gram boter.
- 15 ml vloeibare suikervervanger bijvoorbeeld: ahornsiroop/ agavesiroop.
- 4 eieren
- 1 theelepel citroenrasp.
- 200 gram zelfrijzend bakmeel (als je dit niet hebt kun je het ook zelf maken : 200 gram bloem, 3 theelepels bakpoeder, 1/2 theelepel zout )
- 1 eetlepel cacaopoeder
1 eetlepel geraspte kokos.
- Cakevorm.

Hoe maak je de cake? :

Verwarm de oven voor op 160 graden.

Roer met een lepel de boter met de vloeibare suikervervanger zacht en klop dit tot een luchtige crème als je dit hebt gedaan maak je een andere kom vetvrij, dit doe je door met een schijfje citroen langs de randen te gaan en neem ook gelijk de gardes mee van de mixer. Splits de eieren. Doe het eiwitten in de vetvrije kom, klopt de eiwitten op net zo lang tot je het op ze kop kunt houden en het blijft zitten.
Meng de dooiers met de geraspte citroen door de boter en klop dit tot een luchtige massa.
Spatel de eiwitten voorzichtig door het botermengsel.
Zeef het bakmeel boven het beslag en schep dit er luchtig doorheen. Mix het geheel eventjes snel ( 30 sec ). Pak de kom waar de eiwitten in zaten en schep de helft van het mengsel in de kom. Voeg hier de cacaopoeder aan toe.
Voeg de geraspte kokos bij het andere mengsel.

Doe in de cakevorm een bakpapiertje, zo kun je de cake er makkelijk uit halen.
Voeg allebei de mengsels een voor een in de cakevorm.

Bak de cake voor 40-45 min in de oven.

www.healthylovie.blogspot.com
Enjoy!  xoxo







Reacties