Chocolade koekjes zonder geraffineerde suikers!




Een makkelijk recept voor de kerstdagen!

Gistermiddag was ik weer in de keuken te vinden.
Ik had op internet een recept gevonden met agavesiroop. Laatst kreeg ik hier commentaar op omdat die gene zei dat agavesiroop ook suiker is.
De meningen hierover zijn verschillend, maar ik bak wel met agavesiroop.
De keuze is aan jou!


Ingrediƫnten:
- 100 gram bloem en 100 gram speltbloem.  ( je kunt ook 200 gram bloem of speltbloem doen)
- 150 gram roomboter.
- 2 eetlepels geraspte kokos.
- 2 eetlepels cacaopoeder.
- 2,5 eetlepel agavesiroop.

Hoe maak je dit recept? :

Verwarm de oven voor op 160 graden.

Meng alle ingrediƫnten in een kom en kneed het deeg met je hangen goed door elkaar.
Pak een stuk deeg en maak hier een rond koekje van.
Plaats dit op de bakplaat.

Bak de koekjes ongeveer 20 minuten in de oven en haal ze er vervolgens uit om te laten afkoelen.


Simpel toch!? 

Ik wens iedereen fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!
Never give up!

Reacties