weightloss motivation !

Stop saying '' I WISH"  Start saying '' I WILL'' 
 
Sinds kleins af aan ben ik al niet dun geweest. Op de basisschool werd ik gepest en kreeg allerlei kwalen zoals: Obstipatie.
Hiervoor kreeg ik medicatie, en werd ik nog meer opgeblazen. In groep acht ging er een knop om en begon in voor mijzelf op te komen. Op dat moment hoefde niemand mij meer uit te maken voor dikzak, want ik kom me zelf op dat moment goed verwoorden en verdedigen. Geloof me, als je gepest wordt sta je er echt alleen voor. Voor de mensen die gepest worden, die gene is echt niet beter als dat jij bent, zoek hulp of praat met iemand die je vertrouwt. 
 
De laatste jaren kwamen de kilo's er steeds meer bij, in de kleding winkels voelde ik mij net een olifant. Ik paste sommige kleding echt niet en werd gek van mij zelf.
 
Eind deze zomer heb ik een keus voor mijzelf gemaakt om voor volgend jaar
zomer 10 kilo kwijt te raken. Er zijn mensen die dit te lang vinden maar voor mij vind ik het een haalbaar doel. Doe het op je eigen tempo en zoek een maatje die met jou mee doet!
Op internet vond ik de term:  Stop saying 'I wish' start saying 'i will'.
Deze term heeft mij geïnspireerd en motivatie gegeven om het vol te houden.

Ik heb een boekje gemaakt, hierin kan ik de kilo's opschrijven die ik weeg. Elke zondag ochtend weeg ik mij en schrijf ik dit op bij de datum van die zondag. Dit ga ik een jaar lang doen en zo kan ik precies zien of ik schommel met mij gewicht of dat ik blijf hangen of juist afval. Niet getreurd als je drie weken blijft hangen want dat is heel normaal. 
Op dit moment ben ik vier kilo afgevallen en heb ik er nog zes te gaan. Ik schommel verschrikkelijk met mij gewicht en blijf ook soms drie/vier weken hangen. Maar dit moet ik accepteren!   
 
Elk lichaam reageert anders, maar voor mij helpt het om zo weinig mogelijk geraffineerde suikers naar binnen te krijgen. Ik vervang recepten met kristal suiker of andere slechte suikers met rijstenstroop/honing/agave siroop. 
Soms eet ik zelfs meer dan dat ik eerst deed. Ik bak veel met speltmeel en kokosmeel als ik koekjes of cake ga maken.

Als je wilt afvallen op een gezonde manier raad ik jullie aan om zo weinig mogelijk suikers te eten, ze zeggen ook wel ' suiker is vergif voor je lichaam'. In sommige producten kan je de suiker ook niet vermijden, maar eet dit dan ook lekker op! maak er geen probleem van en probeer producten te vervangen als dit wel lukt!
Als je het echt wilt, ga er voor!

 

Reacties