Healthy kokoscakejes

Laatste tijd ben ik gek op het maken van gezonde snacks, ik wil zoveel mogelijk de slechte suikers vermijden. Ik merk dat mijn lichaam gaat protesteren als ik suiker eet. Het lijkt wel of ik misselijk wordt en buikpijn krijg.

Ojaa, goed nieuws :
Vanmorgen zat ik eindelijk op de 82,5 kilo!   of te wel er is bijna 5 kilo af. happy, happy en nog is happy!


Ik ben gek op kokos, en heb voor jullie ook weer een recept met kokos!
Dit keer heb ik healthy kokos cakejes gemaakt.

Wat heb je nodig? :
- 85gram kokosmeel.
60 gram gesmolten kokosolie.
- 6 eieren.
- 2 grote eetlepels honing.
- een snufje zout.
- 1/3 eetlepel bakpoeder.
- Een handje pure gemalen kokos.

Hoe maak je het :
Verwarm eerst de oven voor op 175 graden. Kluts de 6 eieren goed door met een keukenmachine. Smelt de kokosolie en doe dit bij de eieren samen met de honing. Meng dit nogmaals goed door met de keukenmachine. Pak een aparte kom en doe hierin de kokosmeel, zout en bakpoeder en de pure gemalen kokos. meng dit met een lepel even door elkaar en voeg dit bij het andere mengsel toe. Klop het geheel door elkaar tot het een mooie structuur heeft.  Vet een cake blik in of doe het mengsel in cake vormpjes.
Als je een cake wilt maken moet dit voor 30 min in de oven.
Als je het in cake vormpjes doet, moet dit voor ongeveer 20/25 min in de oven.

Tip:  Laat de cake/cakejes even een dagje afdekt staan. Komt de smaak wat beter naar voren.


Resultaat :

 

Reacties

Een reactie posten