> Suikervrije kaneel cake <

Afgelopen dinsdag was ik een dag vrij, en had ik zin om iets lekker te bakken. Ik was wat aan het zoeken op internet en kwam een  recept op internet tegen :  ' kaneel cake ' suikervrij.

een cake die SUGER FREE is !?  

Gelukkig had ik alle ingrediënten in huis waardoor ik aan de slag kon.


De Ingrediënten:
- 200 gram Speltmeel.
- 3/4 eetlepels honing of een andere zoetstof
(even proeven of het zoet genoeg is)
- Een flinke eetlepel kaneel.
- 50 Gram vloeibare kokosolie.
- 4 eieren.
- Een snufje zout.
- 50 ml volle yoghurt /  Een grote lepel Turkse yoghurt.
- 1 tl baking soda.
- Een scheutje citroensap.
- 1 tl vanille extract / 1 tl vanille poeder.
Benodigdheden:
- twee kommen.
- Handmixer.
- Cake blik
- Bak papier.

Hoe maak ik de cake? :

Verwarm de oven voor op 180 graden.

Pak de twee kommen.  In de eerste kom doe je de speltmeel, en een snufje zout.
Roer even met de lepel de zout door het speltmeel heen. Vervolgens doe je hierbij de kaneel, baking soda en de vanille extract.

In de tweede kom doe je de vier eieren, de gesmolten kokosolie, citroensap, yoghurt en de honing. Dit meng je door elkaar met de handmixer tot het een egale massa is.
Doe vervolgens het mengsel bij de kom met 'droge ingrediënten'. Mix dit ook nog even met de handmixer.

Vet vervolgens de cake blik in, of doe er bak papier in.
Schenk het mengsel in de cake blik, en doe de cake in de oven voor ongeveer 30 minuten.


Tip: Laat de cake even een dag staan, dan is de smaak meer aanwezig!


Enjoy!











Reacties

Een reactie posten