Verleiding weerstaan.

Vandaag is het alweer 2 oktober, wat gaat de tijd toch snel..
Deze week druk bezig geweest met mijn school, stage en met mijn bijbaan bij de appie.

Ken je dat, wanneer je die lekkere snoep pot ziet staan en je zo ontzettend trek krijgt
in bijvoorbeeld een dropje?

ja, helaas maak ik dit elke dag mee op mijn stage.
Ik heb mezelf voor genomen om geen snoep te pakken uit die pot, maar helaas
heb ik die verleiding niet kunnen weerstaan.
Helaas reageerde mijn lichaam heel raar, ik denk dus dat dit komt omdat er weer
suikers in mijn lichaam kwamen en dit is mijn lichaam niet meer gewend.

Ik voelde me opeens raar, duizelig, soort buikpijn achtig.
één ding heb ik nu weer geleerd, niet uit die snoep pot een snoepje pakken.

Ook ben ik alweer langer als een maand afgekickt van de frisdrank.
Ik drink nu bijna iedere dag 'detox water' met verse citroensap.
of verse sinaasappelsap.
Ik dacht altijd dat het moeilijk was om van frisdrank af te kicken maar het valt mij
reuze mee, het is een kwestie van volhouden en willen.

Je lichaam vraagt niet om suiker, het zit in je hoofd.

Hoe zie je dat er suiker in een product zit? :

je bekijkt de ingrediëntenlijst van een product.
Het eerste woord wat je tegen komt, daar zit het meest van in.
bijvoorbeeld:

In deze Satésaus hot, zit 46% pinda's in, daarna zie je suiker staan.
Dat is het tweede woordje, en hier zit dus veel suiker in als je ziet wat er nog
achteraan komt.

Tegenwoordig gooien ze overal suiker in, het is heel moeilijk om een product
te vinden waar geen geraffineerde suikers aan is toegevoegd. Je kunt dit soort producten in een natuurwinkel kopen.
Let dus goed op, wat er staat bij de ingrediënten.
Want er kunnen suikers in producten zitten waarvan je het echt niet verwacht.













Reacties